.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفت اصولگرایان با اصلاح قانون انتخابات

یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: فراکسیون متبوعش برای اعلام مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بیانیه صادر می‌کند.
به گزارش شمال نیوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: جمع‌بندی فراکسیون اصولگرایان از طرح مذکور این است که استخوان‌بندی و شاه‌کلید این طرح که ماده مربوط به اصلاح ماده 35 قانون فعلی انتخابات است، در یازده مورد با اصول قانون اساسی مغایرت دارد.

وی افزود: این ماده هم جمهوریت نظام را به نوعی را زیرسؤال می‌برد، یعنی حق مردم را در انتخابشان به نوعی تضعیف می‌کند و هم مشروعیت نظام را را خدشه‌دار می‌کند، به گونه‌ای بین برخی افراد ذی‌نفوذ در جامعه و افراد پولدار و کسانی که مسئولیت‌هایی در کشور داشتند با افرادی که می‌خواهند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند، ارتباط ناصوابی برقرار می‌شود که آینده نامطلوبی به دنبال خواهد داشت.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بر همین اساس یادآور شد: در صورت تصویب نهایی این طرح اصلاحیه، رانت‌هایی در جامعه ایجاد می‌شود و مشکلاتی به وجود می‌آید و مردم نمی‌توانند مستقیماً فرد مورد نظرشان را انتخاب کنند، چه بسا مردم بخواهند فردی را انتخاب کنند که تاکنون مسئولیت آنچنانی در جامعه نداشته است.

حاجی‌دلیگانی با تأکید بر اینکه با تصویب نهایی این طرح حق مردم تضییع و اختیار شورای نگهبان سلب می‌شود، متذکر شد: ما در تصویب قوانین مختلف نباید فقط شرایط فعلی را در نظر بگیریم، قانون اساسی یک میثاق ملی است که باید شرایط لازم را برای انتخابات داشته باشد.

این عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس در خاتمه گفت: فراکسیون متبوعش در مسائل مهم موضع خود را بیان می‌کند و درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز در آینده بیانیه‌ای صادر و مخالفت خود را با این طرح اعلام می‌کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.